السبت، 2 يناير 2021

لو انه ❤❤ايمن فوزي

 لو إنه عيب ..... 

إنك تعبر بالكلام؟ 

يبقى حديت الدنيا كلها.... بردو عيب

تبقى اللغات و التفاهم بينا عيب

و الكلمة زي كل حاجه تانيه... 

يوم تصيب و يوم تخيب

الكلمة....... 

دي قسمة و نصيب

زيها زي الرصاصة و السيوف

زي الطيوف

اللي ما شافها ما تلموش

و يشوفها تتكشف عنه غيوب

إزاي هتبقى الكلمة..... 

لو كانت مخلصة

متأسسة على دين متين... 

لا فيها كذب و لا اي ريب

الكلمة........ ساعات.. 

زيها زي الطبيب

تتقال تريح 

و تستربح

تتحبس جوك تبقى... شيء غريب

الكلمة......بتقرب بعيد

و السكات يغرب قريب

أوقات بتبقى من حديد....

أوقات ترق......

يوم تودي و يوم تجيب

لما حد يقولي.....

الكلمة عيب

هي يعني الكلمة غيب؟

دي الكلمة تفصل بين ناس و ناس

             و تعلي ناس و توطي ناس

الكلمة......بيفهمها اللبيب

الكلمة.....مش حكر لملك 

و إلا لأديب

دا إنت ممكن لما.يوم...

تلحن بقولك في القضية

كل القضاه ليك تستجيب

الكلمة تنزل في الارض بينا...

تنبت صحارينا

ورد الجناين و السبل

فإزاي تقولوا.......

الكلمة عيب

١/١/٢٠٢١

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

🌹أطلت كالهلال✍🏻 جاسم الطائي

 ( أطلّت كالهلال ) أطَلَّت كالهلالِ فكانَ عيدُ وقالت : هل أتى فصلٌ جديدُ بخيلٌ أنتَ والدنيا رُدودُ فما لي والهوى قدرٌ عنيدُ وما لي والمدادُ ...