الأحد، 25 ديسمبر 2022

✍️🌼 بقلم / زينب سليم أحمد ✍️🌼


 ،.    ((   قُل لي ياغالي   ))


==================

قُل لي ياغالي ليه تجافيني

وانت النور  والضي  لعيني 

لو  قاسوك  ... عزّالي عليا

ليه تشمتهم  . . وتبكيني ؟؟


( دانت النور والضي لعيني )


اياك  تكسر خاطري  عشانهم 

ولا تعوم ع العوم ف جنانهم

دانت   أمالي  وحبي  الغالي

واجمل قصة  عرفها  زمانهم 


( دانت النور والضي لعيني )


دوس على اي كلام وتعالَ

ليه تتكبر  . . أو تتعالى ؟؟

فكرك انك  يوم  ما تجيني

آجي  عليك  واقولك  لا لا


( دانت النور والضي لعيني )


يا اللي في بعدك بابقى وحيدة

بامسح  دمعتي  . .  بالتنهيدة 

ارجع  قول  عنك  ما  استغنى

ولا  يمكن  راح   تبقي  بعيدة 


( مانت النور والضي لعيني )


قُل لي ياغالي انك مش ناسي

ولا  يمكن  هاتسيبني  أقاسي

واني  أكيد  ها  اتهنى  بقربك 

وارفع وسط حبايبي أنا رأسي 


 ( مانت النور والضي لعيني )


====================

  بقلم / زينب سليم أحمد ✍️

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

🌹أطلت كالهلال✍🏻 جاسم الطائي

 ( أطلّت كالهلال ) أطَلَّت كالهلالِ فكانَ عيدُ وقالت : هل أتى فصلٌ جديدُ بخيلٌ أنتَ والدنيا رُدودُ فما لي والهوى قدرٌ عنيدُ وما لي والمدادُ ...